Series of 7 pigment-prints: 6 prints 44 x 126 cm each [only 3 reproductions available] & one print 42 x 30 cm [with a text by Michel Serres, no reproduction available]
[…] Ein Text vom Michel Serres, der auf den ersten Blick nichts mit dem konkreten Ereignis zu tun hat, stellt eine weitere Ebene der Auseinandersetzung dar. Mit seiner geradezu paradox erscheinenden Interpretation der Rolle des Seefahrers als „Stubenhocker“, den erst der Schiffbruch zum Abenteurer macht, stellt er für Christian Wachter einen zentralen Ort in seinem Referenzmeer dar: jenem Meer, das unseren schier grenzenlosen Vorrat an Bezugsmöglichkeiten in der Tiefe des (Unter)Bewusstseins umschließt, aus dem die Erinnerungen wie von selbst aufzutauchen vermögen. […]
[…] A text taken from Michel Serres which, at first glance, has nothing to do with the concrete event, depicts a further level of the theme at hand. With its almost paradox interpretation of the seafarer as a “homebody” who only becomes an adventurer through shipwreck, he represents another locus in Christian Wachter's sea of references: the sea that encloses our almost endless repertory of possible references in the depths of our (sub)consciousness from which memories seem to surface by themselves. […]
Aus | from: Monika Faber | „...das Abenteuer beginnt mit dem Schiffbruch.“ (Michel Serres) | “... the adventure begins with shipwreck.” (Michel Serres)